Zarządzenie Rektora Politechniki Opolskiej w sprawie zasad pracy zdalnej w ramach działań prewencyjnych podejmowanych w Politechnice Opolskiej w związku z zagrożeniem zdrowia publicznego spowodowanym zakażeniami koronawirusem SARS-Co V-2 .
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 1-2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, z późn. zm.) w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374), zarządza się co następuje:
§ 1
- W celu przeciwdziałania COVID-19, bezpośredni przełożony może polecić pracownikowi Politechniki Opolskiej, zwanej dalej „Uczelnią” wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna).
- Polecenie, o którym mowa w ust. 1, może zostać przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
- Niniejszym upoważnia się bezpośrednich przełożonych do wykonywania czynności, o których mowa w ust. 1 i 2.
§ 2
- Pracownik, o którym mowa w § 1, pozostaje w stałym kontakcie mailowym i telefonicznym z Uczelnią.
- Praca zdalna może zostać zakończona poprzez wezwanie pracownika do stawienia się w miejscu świadczenia pracy.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Politechniki Opolskiej
dr hab. inż. Marcin Lorenc
Więcej informacji o działaniach prewencyjnych na uczelni: