O tej porze roku studenci zazwyczaj byli w świetnym nastroju: zdążyli już zapomnieć o sesji zimowej i zaczynali wypatrywać pierwszych informacji o Piastonaliach. W tym roku jest zupełnie inaczej. O to, jak radzą sobie z izolacją, niepokojem i wszystkim, co niesie ze sobą stan pandemii – zapytali ich nauczyciele akademiccy.
Za prośbą o wypełnienie specjalnej, anonimowej ankiety stoi troska wychowawców, którzy czują się odpowiedzialni za młodych, nie do końca jeszcze ukształtowanych ludzi, ale też międzyuczelniane badania naukowe, które posłużą do ulepszenia systemu wsparcia studentów w sytuacjach kryzysowych.
Choć na analizę badań na pewno potrzebny będzie czas, ulgę przyniesie studentom już samo wypełnienie ankiety. Szczere przyjrzenie się własnym emocjom i odpowiedź na pytanie o własne potrzeby i obawy to jedna z terapeutycznych praktyk zalecanych przez psychologów. (więcej)
Poniżej treść apelu naukowców:
Szanowni Studenci,
Już od jakiegoś czasu trwa okres kwarantanny, spowodowany pandemią koronawirusa (COVID-19). Chcielibyśmy się dowiedzieć od Was, jak radzicie sobie w tym trudnym czasie.
Zapraszamy Was do udziału w badaniach ankietowych, które mają na celu analizę aktualnej sytuacji. Pytania ankietowe dotyczą tego, jakie jest Wasze samopoczucie i ogólne funkcjonowanie podczas okresu kwarantanny. Analiza ta pozwoli w przyszłości opracować skuteczne metody wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Wasz głos w tej sprawie jest nieoceniony.
Badania są w pełni anonimowe i dobrowolne, bez możliwości identyfikacji poszczególnych osób. To od Was zależy, czy włączycie się do analizy sytuacji, w której aktualnie się wszyscy znajdujemy. Liczymy na Was, bo te badania dotyczą właśnie Waszego zdrowia i samopoczucia. Wystarczy kliknąć w link poniżej aby odpowiedzieć na pytania zamknięte, w których należy jedynie wybrać preferowaną odpowiedź:
Link do ankiety: https://forms.gle/BbQy28eL3V5Yb3mS6
Z góry dziękujemy za włączenie się do badań i życzymy Wam dużo zdrowia,
Prodziekan ds nauki
dr hab. Cezary Kuśnierz, prof. PO
Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii
Politechnika Opolska
dr hab. Aleksandra Rogowska, prof. UO
Instytut Psychologii
Uniwersytet Opolski