W tegorocznej edycji młodzież odwiedza każdy z wydziałów Politechniki Opolskiej, gdzie uczestnicy sami wybierają interesujący wykład. Pierwsze spotkanie odbyło się na Wydziale Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii.
Wielu uczestników Młodzieżowej Politechniki Opolskiej wcześniej brało udział w dziecięcej edycji. Jak przyznają, zajęcia dla młodzieży to coś więcej niż wiedza, którą otrzymują w szkole.
– Mogę poznać uczelniane pracownie, laboratoria, dowiedzieć się więcej niż w szkole – podkreśla Krzysztof Buhl.
Karol Kindermann, który kolejny raz uczestnicy w zajęciach w ramach Młodzieżowej Politechniki Opolskiej zauważa, że pomagają one także wybrać kierunek studiów. – Poznajemy różne dziedziny nauki, to bardzo pomocne, żeby wybrać odpowiedni zawód – podkreśla Karol, który dodaje, że dzisiaj najbardziej zainteresował go wykład dotyczący równowagi człowieka.
Propozycja mgr Karoliny Mojzy to jedna z trzech Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii, w których podczas pierwszych zajęć w sobotę mogli wybierać słuchacze Młodzieżowej Politechniki Opolskiej.
Kolejna to „Jak powstają urazy przeciążeniowe w sporcie?” mgr. Wojciecha Stefaniaka oraz „Wirtualna rzeczywistość w medycynie” przygotowana przez dr. Sebastiana Rutkowskiego.
– W ramach Młodzieżowej Politechniki Opolskiej słuchacze co miesiąc odwiedzą inny wydział uczelni, gdzie wezmą udział w zajęciach w laboratoriach. Temat zajęć zostanie wybrany przez samych uczestników – będą głosować nad czterema dostępnymi propozycjami – informuje Małgorzata Baldysz, koordynator Młodzieżowej Politechniki Opolskiej, która jest także okazją do przełamania bariery przed nauką przedmiotów ścisłych – podczas poprzednich edycji uczestnicy przekonywali się, że kierunki techniczne nie są aż tak trudne, jak może się wydawać w szkole średniej.