Niemal 500 studentów pierwszego roku skorzystało z możliwości powtórki materiału z matematyki ze szkoły średniej. Kurs opracowali nauczyciele akademiccy realizujący proces nauczania matematyki w Politechnice Opolskiej, stąd bazując na długoletnim doświadczeniu, położono nacisk na strategiczne zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do komfortowego studiowania na pierwszych semestrach studiów.
– To bardzo przydatna pomoc zważając na prowadzenie zajęć w szkole średniej podczas pandemii. Nie ukrywam, że przed przyjściem na studia było wiele braków spowodowanych metodą prowadzenia zajęć – mówi jeden ze studentów mechaniki i budowy maszyn. – Kurs wstępny bardzo mi pomógł po długiej przerwie między zakończeniem technikum a rozpoczęciem studiów. Pozwolił szybko usystematyzować już posiadaną przeze mnie wiedzę oraz uzupełnić ją o całkiem nowe zagadnienia. Łatwo dostępne informacje dotyczące wielu dziedzin matematyki przydawały się również w trakcie trwania semestru, co jeszcze bardziej podkreśla przydatność kursu. Z mojego punktu widzenia kurs był świetnym pomysłem – dodaje student informatyki.
To tylko część opinii, jakie otrzymaliśmy od studentów pierwszego roku, którzy skorzystali z możliwości usystematyzowania materiału matematycznego ze szkoły średniej.
Kurs opracowali pracownicy Katedry Matematyki i Zastosowań Informatyki, nauczyciele akademiccy realizujący proces nauczania matematyki w Politechnice Opolskiej, stąd bazując na długoletnim doświadczeniu, położono nacisk na strategiczne zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do komfortowego studiowania na pierwszych semestrach studiów.
– Powtórka polegała na kursach prowadzonych na platformie e-learningowej, w ramach których przeprowadzane były testy umożliwiające powtórzenie i usystematyzowanie materiału. Niewątpliwym atutem zaproponowanej formy była możliwość samodzielnej organizacji pracy własnej uczestnika. Słuchacze sami decydowali, które działy matematyki wymagają odświeżenia, oraz kiedy mają czas na realizację poszczególnych quizów. Należy również dodać, że udział w kursie był dobrowolny i nieodpłatny – informuje dr Małgorzata Wiatr z Katedry Matematyki i Zastosowań Informatyki Wydziału Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej.
– Projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem studentów. W bieżącym semestrze w kursie uczestniczyło 483 studentów z czego 220 studentów przerobiło testy ze wszystkich działów tzn. zrobiło 13 testów. W okresie od października do grudnia 2020 roku miało miejsce około 50 tysięcy logowań. Po zakończeniu kursu studenci mieli możliwość wypełnienia ankiety oceniającej kurs , w wyniku czego około 80% studentów oceniło kurs jako przydatny oraz bardzo przydatny – podkreśla dr Małgorzata Wiatr.