Browse: Home / Partnerzy Działu Kadr wzięli udział w ankiecie

Menu

Skip to content
  • Politechnika Opolska
  • Koła naukowe
Header image

Wiadomości UczelnianeLogo

Wiadomości Uczelniane | Politechnika Opolska

  • Facebook
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

Menu

Skip to content
  • Strona główna
    • Wywiady
    • Wszystkie aktualności
      • Dziecięca Politechnika Opolska
      • Odeszli
    • Wiadomości Uczelniane – archiwum (PDF)
  • Nauka
    • Wydarzenia naukowe
    • Popularyzacja wiedzy
    • Artykuły naukowe
      • Nauki przyrodnicze
      • Nauki inżynieryjne i techniczne
      • Nauki medyczne i nauki o zdrowiu
      • Nauki rolnicze
      • Nauki społeczne
      • Nauki humanistyczne
  • Studenci
    • Wydarzenia studenckie
    • AZS
    • Samorząd
    • Koła naukowe
  • Kultura
    • Wydarzenia kulturalne
    • Galeria II strona
  • Jednostki
    • Wydziały
      • Wydział Budownictwa i Architektury
      • Wydział Elektrotechniki Automatyki i Informatyki
      • Wydział Ekonomii i Zarządzania
      • Wydział Inżynierii Produkcji i Logistyki
      • Wydział Mechaniczny
      • Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii
    • Akademickie Biuro Karier
    • Biblioteka Główna
    • Dział Współpracy i Rozwoju
    • Instytut Konfucjusza
    • Dział Współpracy Międzynarodowej
    • Studium Języków Obcych
    • Opolski Park Naukowo Technologiczny
    • Uczelniany Ośrodek Informatyczny
    • Doktoranci
  • Na marginesie
    • Felieton
    • Galeria ,,Na marginesie”
    • Podróże
  • Flagowe kierunki WEAiI ocenione pozytywnie
  • Dziecięca Politechnika zadebiutowała na antenie telewizyjnej
  • Uruchamiamy punkt szczepień masowych
  • Nowe zadania naszych naukowców
  • Politechnika Opolska uzyskała Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego na lata 2021-2027

Partnerzy Działu Kadr wzięli udział w ankiecie

Posted by Lucyna Sterniuk-Gronek on 24 czerwca 2020 in Aktualności, Jednostki, Wydziały | 1 010 Views

– Dział Kadr jest jak wodociągi – żartuje dyrektor DK Anna Artemska – Gdy z kranu leci woda, wszyscy uznają to za tak naturalne, że nikt nie zastanawia się nad pracą stojących za tym ludzi. Zauważalny jest dopiero brak wody.

Prawidłowo naliczone i wypłacone w terminie pensje to właśnie nasza woda. Nikt nie zgłasza usterek, więc jest dobrze, ale – aby przekonać się, co można zrobić jeszcze lepiej – kierująca od marca uczelnianym HR-em pani Anna i jej zespół – zaprosili pracowników do wzięcia udziału w anonimowej ankiecie.

– Przede wszystkim bardzo dziękuję pracownikom, że zechcieli się wypowiedzieć i zwrócić nam uwagę na pewne tematy. Przyjmowanie informacji zwrotnej czasami nie jest łatwe, ale warto zastanowić się, czy wszyscy odbierają nas tak, jak myślimy. Wszystkie odpowiedzi wzięliśmy sobie do serca i już wiemy, nad czym pracować.

Na ankietę odpowiedziało 180 osób, z blisko 850 zatrudnionych, co daje całkiem spory wynik, zważywszy na to, że nie wszyscy aktywnie korzystają z internetu. Wśród respondentów byli zarówno dydaktycy, jak i -z nieznaczną, 10-procentową przewagą – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi.

– Generalnie oceniono nas pozytywnie i jest to wielki motywator – podsumowuje Anna Karolak, kierownik Sekcji Płac

Wśród stwierdzeń, z którymi zgodziła się zdecydowana większość, znalazły się te, dotyczące jakości  i sprawności obsługi – skuteczności w załatwianiu spraw, terminowości, komunikacji i przyjaznego nastawienia  (choć obsługa to nie najlepsze określenie. Szefowa kadr za priorytet uznaje odejście od traktowania pracowników jako petentów, czy klientów wewnętrznych. – Pracownik to po prostu nasz partner! – mówi).

Warto dodać, że obsługa, o której mowa, odbywa się w większości przez telefon, lub e-mail (to specyfika rozrzuconych po całym mieście budynków uczelni), choć pracownicy zaznaczyli też, że w wielu sprawach cenią sobie osobisty kontakt z pracownikami działu.

Na część pytań pracownicy odpowiedzieli, że nie mają zdania, co według specjalistów analizujących różnego rodzaju ankiety wskazuje na to, że są raczej na „nie”, niż na „tak”.

– W tym kontekście wiemy więc, że na pewno warto pracować nad kwestią zachowania poufności. – mówi Anna Artemska – Widocznie pracownicy mieli już doświadczenia, które spowodowały taką opinię. Z całym zespołem będziemy teraz zwracać szczególną uwagę na to, aby to zmienić. Podobnie jest z rozumieniem potrzeb pracowników i wychodzeniem z nowymi rozwiązaniami, pomagającymi w pracy.

Ankieta zawierała także pytania otwarte, które okazały się najciekawszym materiałem do analizy.

– Zapewne dotąd Dział Kadr skupiał się na kwestiach kadrowo-płacowych – tzw. twardym HR-ze – komentuje dyrektor – tymczasem otrzymujemy sygnały o potrzebie uruchomienia takich działań jak wsparcie pracowników i przełożonych, ich rozwoju i ścieżek awansu. Są to oczywiście kwestie wymagające zbudowania całego modelu kompetencyjnego, ale możemy – przy współpracy z Wydziałem Ekonomii i Zarządzania oraz Akademickim Biurem Karier – zaoferować pracownikom rozmaite warsztaty, zajęcia z treningu interpersonalnego, coachingu kariery itp., a także bardziej zaawansowane szkolenia dla pracowników w zakresie prowadzenia projektów. Skorzystaliby na tym również studenci, którzy w ramach zajęć mogliby prowadzić swoje badania.

W pytaniach otwartych pojawiała się kwestia kultury pracy i kultury akademickiej, digitalizacji i uproszczeń procedur, zmniejszenia ilości papierów. Pracujemy już z Uczelnianym Ośrodkiem Informatycznym nad kilkoma rozwiązaniami, m.in. nad tym, aby informacja z TETY przenosiła się automatycznie do profilu pracownika na stronie internetowej  oraz nad wyszukiwarką dokumentów i aktów prawnych, aby łatwiej było do nich dotrzeć.

Wśród zmian, które szykujemy jest też polityka antymobbingowa i antydyskryminacyjna, powiązana ze stosownymi warsztatami dla osób kierujących jednostkami.

Zgłaszano nam kwestię wynagrodzeń – jest to oczywiście szerszy temat związany z subwencją państwową, sytuacją na uczelni itp. niezależny od decyzji Działu Kadr. Pracujemy nad nim jednak na tyle, na ile możemy.  

– Ważne jest dla nas, aby pracownicy otrzymywali z naszej strony wsparcie merytoryczne – dodaje Anna Karolak – chcemy, aby pracownik wiedział, z czego składa się jego wynagrodzenie, co jest mu należne, a czego, z powodów prawnych, nie możemy zmienić. Każdy kto zwróci się o pomoc – na pewno ją otrzyma. Również w zakresie projektów, które wspieramy od strony rozliczeniowej oraz kadrowo-płacowej.

Ankieta zostanie powtórzona za rok, aby sprawdzić, czy wszystko idzie w dobrym kierunku i czy woda z kranu może lecieć jeszcze lepiej 🙂  Tymczasem poznajmy część zespołu, który stoi za wielką, kadrowo-płacową machiną Politechniki Opolskiej (i który dyżurował na miejscu, podczas pandemii).

Anna Karolak, Katarzyna Pazdan, Monika Stelnicka, Anna Artemska, Anna Symowanek, Agata Gęsikowska, Klaudia Moj
Sylwia Kozłowska, Marta Rembisz, Agnieszka Skowron
Kategoria: Aktualności, Jednostki, Wydziały | Tagi: ankiety, Anna Artemska, Dział Kadr, Politechnika Opolska, pracownicy

O autorze

Lucyna Sterniuk-Gronek

Dział Promocji, Komunikacji i Kultury
ul. Prószkowska 76 (budynek nr 5), 45-758 Opole
e-mail: l.sterniuk-gronek@po.opole.pl
https://sasiadowanie.blogspot.com/

Podobne wpisy

Przygotowania do otwarcia punktu szczepień→

Radosnych Świąt Wielkiej Nocy→

Żegnamy pana Piotra Białka→

Dobre strony jubileuszu 55-lecia uczelni→

Flagowe kierunki WEAiI ocenione pozytywnie

advertisement

Finansowe wsparcie dla studentów w trudnej sytuacji

advertisement

Wiosenna odsłona cyklu BazaR

advertisement

Nasz Facebook

Ważne

  • Flagowe kierunki WEAiI ocenione pozytywnie

    9 kwietnia 2021 / Anna Kułynycz
  • Dziecięca Politechnika zadebiutowała na antenie telewizyjnej

    8 kwietnia 2021 / Redakcja
  • Uruchamiamy punkt szczepień masowych

    7 kwietnia 2021 / Anna Kułynycz
advertisement
  • Facebook
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

WI@DOMOŚCI UCZELNIANE on-line

Redaktor naczelna:
Lucyna Sterniuk-Gronek
l.sterniuk-gronek@po.opole.pl
Zdjęcia:
Sławoj Dubiel
s.dubiel@po.opole.pl

KONTAKT

Sekcja Promocji i Kultury
Politechniki Opolskiej
ul. Prószkowska 76, bud. nr 5
45-758 Opole
tel.: 77 449 8126

Redakcja zastrzega sobie prawo skracania i opracowywania redakcyjnego
nadesłanych materiałów. Wiadomości Uczelniane podlegają Biuru Rektora i realizują zadania wynikające z misji kreowania pozytywnego wizerunku Politechniki Opolskiej.

 
 
 

Archiwa

 

©2013 - 2017 Politechnika Opolska | Wiadomości Uczelniane

Menu