Browse: Home / Partnerzy Działu Kadr wzięli udział w ankiecie

Menu

Skip to content
  • Politechnika Opolska
  • Koła naukowe
Header image

Wiadomości UczelnianeLogo

Wiadomości Uczelniane | Politechnika Opolska

  • Facebook
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

Menu

Skip to content
  • Strona główna
    • Wywiady
    • Wszystkie aktualności
      • Dziecięca Politechnika Opolska
      • Odeszli
    • Wiadomości Uczelniane – archiwum (PDF)
  • Nauka
    • Wydarzenia naukowe
    • Popularyzacja wiedzy
    • Artykuły naukowe
      • Nauki przyrodnicze
      • Nauki inżynieryjne i techniczne
      • Nauki medyczne i nauki o zdrowiu
      • Nauki rolnicze
      • Nauki społeczne
      • Nauki humanistyczne
  • Studenci
    • Wydarzenia studenckie
    • AZS
    • Samorząd
    • Koła naukowe
  • Kultura
    • Wydarzenia kulturalne
    • Galeria II strona
  • Jednostki
    • Wydziały
      • Wydział Budownictwa i Architektury
      • Wydział Elektrotechniki Automatyki i Informatyki
      • Wydział Ekonomii i Zarządzania
      • Wydział Inżynierii Produkcji i Logistyki
      • Wydział Mechaniczny
      • Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii
    • Akademickie Biuro Karier
    • Biblioteka Główna
    • Dział Współpracy i Rozwoju
    • Instytut Konfucjusza
    • Dział Współpracy Międzynarodowej
    • Studium Języków Obcych
    • Opolski Park Naukowo Technologiczny
    • Uczelniany Ośrodek Informatyczny
    • Doktoranci
  • Na marginesie
    • Felieton
    • Galeria ,,Na marginesie”
    • Podróże
  • Na Wydziale Mechanicznym powołano Radę Gospodarczą
  • Politechnika rozpoczyna współpracę z liderem automatyki przemysłowej
  • Kolejne dwie kategorie A dla dyscyplin naukowych naszej uczelni
  • Bal Sportowca. Kto otrzymał najważniejszy tytuł?
  • Zmiany w przyznawaniu stypendiów socjalnych

Partnerzy Działu Kadr wzięli udział w ankiecie

Posted by Lucyna Sterniuk-Gronek on 24 czerwca 2020 in Aktualności, Jednostki, Wydziały | 1 536 Views

– Dział Kadr jest jak wodociągi – żartuje dyrektor DK Anna Artemska – Gdy z kranu leci woda, wszyscy uznają to za tak naturalne, że nikt nie zastanawia się nad pracą stojących za tym ludzi. Zauważalny jest dopiero brak wody.

Prawidłowo naliczone i wypłacone w terminie pensje to właśnie nasza woda. Nikt nie zgłasza usterek, więc jest dobrze, ale – aby przekonać się, co można zrobić jeszcze lepiej – kierująca od marca uczelnianym HR-em pani Anna i jej zespół – zaprosili pracowników do wzięcia udziału w anonimowej ankiecie.

– Przede wszystkim bardzo dziękuję pracownikom, że zechcieli się wypowiedzieć i zwrócić nam uwagę na pewne tematy. Przyjmowanie informacji zwrotnej czasami nie jest łatwe, ale warto zastanowić się, czy wszyscy odbierają nas tak, jak myślimy. Wszystkie odpowiedzi wzięliśmy sobie do serca i już wiemy, nad czym pracować.

Na ankietę odpowiedziało 180 osób, z blisko 850 zatrudnionych, co daje całkiem spory wynik, zważywszy na to, że nie wszyscy aktywnie korzystają z internetu. Wśród respondentów byli zarówno dydaktycy, jak i -z nieznaczną, 10-procentową przewagą – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi.

– Generalnie oceniono nas pozytywnie i jest to wielki motywator – podsumowuje Anna Karolak, kierownik Sekcji Płac

Wśród stwierdzeń, z którymi zgodziła się zdecydowana większość, znalazły się te, dotyczące jakości  i sprawności obsługi – skuteczności w załatwianiu spraw, terminowości, komunikacji i przyjaznego nastawienia  (choć obsługa to nie najlepsze określenie. Szefowa kadr za priorytet uznaje odejście od traktowania pracowników jako petentów, czy klientów wewnętrznych. – Pracownik to po prostu nasz partner! – mówi).

Warto dodać, że obsługa, o której mowa, odbywa się w większości przez telefon, lub e-mail (to specyfika rozrzuconych po całym mieście budynków uczelni), choć pracownicy zaznaczyli też, że w wielu sprawach cenią sobie osobisty kontakt z pracownikami działu.

Na część pytań pracownicy odpowiedzieli, że nie mają zdania, co według specjalistów analizujących różnego rodzaju ankiety wskazuje na to, że są raczej na „nie”, niż na „tak”.

– W tym kontekście wiemy więc, że na pewno warto pracować nad kwestią zachowania poufności. – mówi Anna Artemska – Widocznie pracownicy mieli już doświadczenia, które spowodowały taką opinię. Z całym zespołem będziemy teraz zwracać szczególną uwagę na to, aby to zmienić. Podobnie jest z rozumieniem potrzeb pracowników i wychodzeniem z nowymi rozwiązaniami, pomagającymi w pracy.

Ankieta zawierała także pytania otwarte, które okazały się najciekawszym materiałem do analizy.

– Zapewne dotąd Dział Kadr skupiał się na kwestiach kadrowo-płacowych – tzw. twardym HR-ze – komentuje dyrektor – tymczasem otrzymujemy sygnały o potrzebie uruchomienia takich działań jak wsparcie pracowników i przełożonych, ich rozwoju i ścieżek awansu. Są to oczywiście kwestie wymagające zbudowania całego modelu kompetencyjnego, ale możemy – przy współpracy z Wydziałem Ekonomii i Zarządzania oraz Akademickim Biurem Karier – zaoferować pracownikom rozmaite warsztaty, zajęcia z treningu interpersonalnego, coachingu kariery itp., a także bardziej zaawansowane szkolenia dla pracowników w zakresie prowadzenia projektów. Skorzystaliby na tym również studenci, którzy w ramach zajęć mogliby prowadzić swoje badania.

W pytaniach otwartych pojawiała się kwestia kultury pracy i kultury akademickiej, digitalizacji i uproszczeń procedur, zmniejszenia ilości papierów. Pracujemy już z Uczelnianym Ośrodkiem Informatycznym nad kilkoma rozwiązaniami, m.in. nad tym, aby informacja z TETY przenosiła się automatycznie do profilu pracownika na stronie internetowej  oraz nad wyszukiwarką dokumentów i aktów prawnych, aby łatwiej było do nich dotrzeć.

Wśród zmian, które szykujemy jest też polityka antymobbingowa i antydyskryminacyjna, powiązana ze stosownymi warsztatami dla osób kierujących jednostkami.

Zgłaszano nam kwestię wynagrodzeń – jest to oczywiście szerszy temat związany z subwencją państwową, sytuacją na uczelni itp. niezależny od decyzji Działu Kadr. Pracujemy nad nim jednak na tyle, na ile możemy.  

– Ważne jest dla nas, aby pracownicy otrzymywali z naszej strony wsparcie merytoryczne – dodaje Anna Karolak – chcemy, aby pracownik wiedział, z czego składa się jego wynagrodzenie, co jest mu należne, a czego, z powodów prawnych, nie możemy zmienić. Każdy kto zwróci się o pomoc – na pewno ją otrzyma. Również w zakresie projektów, które wspieramy od strony rozliczeniowej oraz kadrowo-płacowej.

Ankieta zostanie powtórzona za rok, aby sprawdzić, czy wszystko idzie w dobrym kierunku i czy woda z kranu może lecieć jeszcze lepiej 🙂  Tymczasem poznajmy część zespołu, który stoi za wielką, kadrowo-płacową machiną Politechniki Opolskiej (i który dyżurował na miejscu, podczas pandemii).

Anna Karolak, Katarzyna Pazdan, Monika Stelnicka, Anna Artemska, Anna Symowanek, Agata Gęsikowska, Klaudia Moj
Sylwia Kozłowska, Marta Rembisz, Agnieszka Skowron
Kategoria: Aktualności, Jednostki, Wydziały | Tagi: ankiety, Anna Artemska, Dział Kadr, Politechnika Opolska, pracownicy

O autorze

Lucyna Sterniuk-Gronek

Dział Promocji, Komunikacji i Kultury
ul. Prószkowska 76 (budynek nr 5), 45-758 Opole
e-mail: l.sterniuk-gronek@po.opole.pl
https://sasiadowanie.blogspot.com/

Podobne wpisy

Żegnamy Feliksa Wanata→

Gałęzie drzew na tle zachodzącego słońcaŻegnamy Pana Leona Prucnala→

Gałęzie drzew na tle zachodzącego słońcaŻegnamy Pana Bogdana Tkaczeckiego→

Białe tulipany i pisanka z logo Politechniki OpolskiejPełnych nadziei Świąt Wielkanocnych→

Dni Otwarte na Politechnice Opolskiej

advertisement

Zapraszamy pracodawców na Akademickie Targi Pracy

advertisement

Pomoc uchodźcom z Ukrainy

advertisement

Nasz Facebook

Ważne

  • Szary budynek widziany z lotu ptaka

    Na Wydziale Mechanicznym powołano Radę Gospodarczą

    21 lutego 2023 / Wydział Mechaniczny
  • Dwoje mężczyzn nad dokumentami, w tle ścianka z logo Politechniki Opolskiej

    Politechnika rozpoczyna współpracę z liderem automatyki przemysłowej

    7 lutego 2023 / Anna Kułynycz
  • Godło uczelni i powiewające flagi

    Kolejne dwie kategorie A dla dyscyplin naukowych naszej uczelni

    24 stycznia 2023 / Anna Kułynycz
advertisement
  • Facebook
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

WI@DOMOŚCI UCZELNIANE on-line

Redaktor naczelna:
Lucyna Sterniuk-Gronek
l.sterniuk-gronek@po.opole.pl
Zdjęcia:
Sławoj Dubiel
s.dubiel@po.opole.pl

KONTAKT

Sekcja Promocji i Kultury
Politechniki Opolskiej
ul. Prószkowska 76, bud. nr 5
45-758 Opole
tel.: 77 449 8126

Redakcja zastrzega sobie prawo skracania i opracowywania redakcyjnego
nadesłanych materiałów. Wiadomości Uczelniane podlegają Biuru Rektora i realizują zadania wynikające z misji kreowania pozytywnego wizerunku Politechniki Opolskiej.

 
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
 
 

Archiwa

 

©2013 - 2017 Politechnika Opolska | Wiadomości Uczelniane

Menu