W związku z licznymi wątpliwościami dotyczącymi toku studiów i innych spraw związanych z funkcjonowaniem uczelni w obecnej sytuacji, w zakładce tej będziemy publikować odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Zakładka będzie na bieżąco aktualizowana i uzupełniana. Zachęcamy do regularnego sprawdzania jej zawartości!
Luty 2021
Semestr letni w formie hybrydowej
Październik 2020
1. Do kiedy trwa semestr zimowy?
Semestr zimowy trwa od 1 października do 29 stycznia 2021r. Z przerwą świąteczną w dniach 24.12.2020-06.01.2021. Dodatkowo, dni ustawowo wolne od zajęć to: 1.11. oraz 11.11.
2. Czy 2 listopada odbywają się zajęcia?
Nie, 2 listopada to dzień wolny od zajęć i wykładów.
3. Na kiedy zaplanowano termin sesji egzaminacyjnej?
Sesja egzaminacyjna została wyznaczona od 30. 01. do 14.02.2021.
4. Jak, w związku z pandemią COVID-19 wygląda zaliczanie praktyk?
Na obecną chwilę praktyki odbywa się w sposób tradycyjny w przedsiębiorstwach.
5. Co – ze względu na koronawirusa – z zajęciami wychowania fizycznego?
Należy skontaktować się z osobami prowadzącymi WF sekcyjny w grupie do której się zapisano i to one zdecydują o formie zaliczenia tego przymiotu.
6. Do kiedy trwa przerwa międzysemestralna?
Przerwa międzysemestralna rozpoczyna się 15 lutego i potrwa do 21 lutego 2021 roku.
7. Jak wygląda działalność kół naukowych w związku z ryzykiem zakażenia koronawirusem?
Jeśli jest taka możliwość, żeby spotkania kół odbywały się w wersji online, to koła działają normalnie. W pozostałych przypadkach czekamy na uspokojenie sytuacji epidemicznej.
Wrzesień 2020
W związku z rozpoczęciem nowej kadencji władz Politechniki Opolskiej, rektor prof. Marcin Lorenc wręczył oficjalne powołania i przedstawił osoby, które przez najbliższe cztery lata będą współkierować naszą uczelnią.
Spotkanie, które pracownicy śledzili online, było też okazją do podsumowania minionego roku podziękowań oraz przedstawienia celów na okres 2020-2024
Maj 2020
28 maja odbyła się konferencja dotycząca organizacji roku akademickiego. Na pytania, które przesłali studenci i pracownicy uczelni odpowiadali rektor prof. Marcin Lorenc, prorektor ds. dydaktyki dr Anida Stanik-Besler, prorektor ds. studenckich i organizacyjnych prof. Tomasz Boczar oraz przewodniczący Samorządu Studenckiego Bartosz Polok, który moderował całe spotkanie.
Marzec 2020
1. Jak będzie wyglądała rekrutacja na studia II-stopnia?
W poniedziałek 16.03.2020 r. zostanie wydany komunikat o treści, jak poniżej:
KOMUNIKAT dla kandydatów na studia stacjonarne II stopnia
W związku z zagrożeniem epidemicznym i trwającym w naszej uczelni procesem rekrutacyjnym na studia stacjonarne II stopnia wszyscy kandydaci proszeni są o niezwłoczne wykonanie zalecanych czynności:
Kandydaci na kierunki AUTOMATYKA i ROBOTYKA, BUDOWNICTWO INFORMATYKA, ZARZĄDZANIE i INŻYNIERIA PRODUKCJI:
Osoby zarejestrowane w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów (IRK), które dokonały opłaty rekrutacyjnej proszone są o niezwłoczne przesłanie poprzez system IRK skanu wydrukowanego i podpisanego przez kandydata podania na studia, dyplomu ukończenia studiów I stopnia kwalifikującego do podjęcia studiów na wybranym kierunku (zaświadczenia).
Kandydaci na pozostałe kierunki:
Osoby zarejestrowane w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów (IRK), które dokonały opłaty rekrutacyjnej proszone są o niezwłoczne przesłanie poprzez system IRK skanu wydrukowanego i podpisanego przez kandydata podania na studia, dyplomu ukończenia studiów I stopnia kwalifikującego do podjęcia studiów na wybranym kierunku (zaświadczenia), oświadczenia o zmianie kierunku w przypadku nieuruchomienia wybranego kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów.
Osoby zarejestrowane w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów (IRK), które nie dokonały wpłaty opłaty rekrutacyjnej proszone są o niezwłoczne uregulowanie płatności i dokonanie czynności wskazanych w punktach 1 lub 2.
Osoby niezarejestrowane w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów (IRK), proszone są o niezwłoczną rejestrację, dokonanie wpłaty opłaty rekrutacyjnej oraz dokonanie czynności wskazane w punktach 1 lub 2.
Osoby, które z powodu zawieszenia obron pracy dyplomowych nie mogę dokończyć procesu rekrutacyjnego proszone są o niezwłoczną rejestrację w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów (IRK), dokonanie wpłaty opłaty rekrutacyjnej oraz dokonanie czynności wskazanych w punktach 1 lub 2.
2. Czy na wszystkich wydziałach i kierunkach zostanie wprowadzony elearning? Jeśli tak to kiedy?
- Tak, wszystkie wydziały przejdą na e-learning. Z tą formą kształcenia planujemy ruszyć od 23.03.2020 r.
3. Czy zajęcia, które przepadają będą musiały być odrabiane?
Zajęcia, które nie są obecnie realizowane zostaną nadrobione w formie e-learningu z wyłączeniem zajęć, które muszą się odbywać praktycznie, np. laboratoria. Te zajęcia będziemy przeprowadzać jak sytuacja na to pozwoli.
4. Czy zjazdy na studiach niestacjonarnych zostaną przełożone, bądź czy będą odrabiane? Jeśli nie to czy opłaty za zjazdy zostaną studentom zwrócone?
Jeżeli będzie taka możliwość to obecnie odwołane zjazdy będziemy chcieli odrobić w innym terminie. Jednak również i w przypadku studentów niestacjonarnych będziemy wprowadzać e-learning. Na ten moment nie przewidujemy zwrotów za opłaty dążąc do realizacji założonego programu studiów.
5. Czy termin sesji egzaminacyjnej pozostanie bez zmian?
Na ten moment termin sesji egzaminacyjnej pozostaje bez zmian.
6. Czy obrony zaplanowane na marzec odbędą się zgodnie z planem?
Wszystkie obrony zostały zawieszone do odwołania.
7. Czy stypendia dla studentów będą wypłacane?
Stypendia będą wypłacane planowo.
Więcej informacji o działaniach prewencyjnych na uczelni: