Marketing Premium – wokół biznesu i marketingu marek luksusowych.
Dominika Trawka prowadzi pierwszego w Polsce bloga poświęconego biznesowi i marketingowi marek luksusowych – Marketing Premium. Aktualna publikacja autorki poświęcona jest zagadnieniom komunikacji firm z sektora dóbr luksusowych.
Jak budować wizerunek marki? Jak zdobyć zaufanie klienta? W jaki sposób poszerzyć współpracę z innymi firmami? Autorka przedstawia przykłady działań marketingowych marek luksusowych w dwunastu krokach:
- Kooperacje marek (pozyskiwanie szerszej publiczności, promocja nowego produktu). PRZYKŁAD – współpraca marek Hublot i Ferrari, która obejmuje także przestrzeń sportową i eventową.
- Artyści i kultura (marki wspierają młodych artystów, artyści tworzą nowy projekt spójny z charakterem marki). PRZYKŁAD – Budnitz Bicycles, firma produkująca rowery tytanowe, podjęła współpracę z malarzem abstrakcji Jamesem Marshallem.
- Storytelling (odwołanie do głównych wartości marki, wywołanie emocji poprzez opowiadanie historii). PRZYKŁAD – produkcja reklamowa z okazji 160. rocznicy marki Burberry przypomina zapowiedź pełnometrażowego filmu.
- Wystawy i muzea (marki jako sponsorzy i organizatorzy wystaw). PRZYKŁAD – wystawa marki Louis Vuitton z 2016 w paryskim Grand Palais, związaną z ewolucją projektów toreb podróżnych.
- Powrót do korzeni (przedstawienie świata marki poprzez nawiązanie do założyciela, symbolu produktu). PRZYKŁAD – cykl filmów wokół narodzin marki Rolls-Royce.
- Sport (pokazywanie marki w kontekście elitarnych zawodów lub sportu, wspieranie wydarzeń sportowych). PRZYKŁAD – inicjatywa Dr Irena Eris Ladies’ Golf Club – prestiżowe wydarzenie golfowe o charakterze międzynarodowym połączone z zabiegami odnowy biologicznej.
- Technologia (innowacyjność w zakresie łączenia świata mody i technologii). PRZYKŁAD – cyfrowy showroom marki Tommy Hilfiger jako interaktywne narzędzie zmieniające doświadczenia zakupowe.
- Mindful Luxury (świadomy luksus związany z kreatywnością, transparentnością, dbaniem o środowisko oraz rzemiosło). PRZYKŁAD – marka Lacoste wprowadziła limitowaną kolekcję, która miała na celu wsparcie zagrożonych gatunków zwierząt.
- Edukacja i treści (tworzenie treści zachęcających do wejścia w świat marki, poznania jej). PRZYKŁAD – katalog S’portofino, polskiego multibrandowego sklepu z odzieżą sportową premium.
- Głos w ważnych sprawach (związek kampanii z aktualnymi, ważnymi wydarzeniami, m.in. w polityce). PRZYKŁAD – marka Audi nawiązała do świata polityki w czasie amerykańskiej kampanii wyborczej.
- Doświadczenie (marka bliżej konsumenta – eventy, relacje na żywo, witryny internetowe, sklepy tymczasowe). PRZYKŁAD – salon wystawowy marki BMW we współpracy z innymi firmami (m.in. Nespresso).
- Ambasadorzy marek (działania mające na celu przyciąganie szerszej widowni, rola influencerów jako promotorów marki). PRZYKŁAD – kampania Vistula z Pasją, o swoich zainteresowaniach opowiadają m.in. znani ludzie ze świata sportu.
Publikacja, skierowana do osób zainteresowanych budowaniem wizerunku oraz działań marketingowych firm, dostępna jest w Bibliotece Politechniki Opolskiej.
https://sowa.bg.po.opole.pl/sowacgi.php?KatID=0&typ=record&001=OPP19003870