Dr Daniel Puciato – wykładowca związany z Katedrą Geografii i Ekonomiki Turystyki na Wydziale Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii opublikował wyniki swoich badań na łamach Tourism Management – najważniejszego obecnie czasopisma naukowego o problematyce turystycznej.
Wiodącą pozycję ukazującego się od 1982 r. periodyku – a więc także prestiż dla publikujących tam autorów – wyznacza wskaźnik impact factor, który wynosi tu wysokie 3,140.
Artykuł pt. „Attractiveness of municipalities in South-Western Poland as determinants for hotel chain investments” („Determinanty atrakcyjności inwestycyjnej gmin południowo-zachodniej Polski dla sieci hotelowych”) ukazał się z początkiem lipca.
Jak czytamy w streszczeniu – wybór lokalizacji hotelu to jedna z ważniejszych decyzji, jaką trzeba podjąć na etapie przedinwestycyjnym. Dobre usytuowanie obiektu pozytywnie wpływa na popyt, przyczynia się do poprawy efektywności ekonomicznej oraz zwiększa satysfakcję gości. Celem artykułu jest próba określenia najważniejszych czynników decydujących o miejscu lokalizacji hoteli sieciowych. Badania przeprowadzono na obszarze gmin trzech polskich województw: dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego, w latach 2000-2009. Analiza wyników badań wykazała, że dla potencjalnych inwestorów istotne okazały się: ceny gruntów inwestycyjnych, poziom rozwoju gospodarczego, stopień internacjonalizacji oraz urbanizacja.
Zachęcamy do lektury pełnego artykułu – po polsku i po angielsku, a autorowi gratulujemy i życzymy mnóstwa cytowań!